Forums GAMERGEN

[MAJ] Genesis Plus GX 1.4.1, l'émulateur 16b de Sega se MàJ

[MAJ] Genesis Plus GX 1.4.1, l'émulateur 16b de Sega se MàJ

Message non lupar Sa_Gojyo » 05 Déc 2010, 02:12

Image

Voici que Eke-Eke nous propose une mise à jour de son émulateur "Megadrive" (Genesis aux USA) de la marque au hérisson bleu.

Pas mal d'améliorations sont au rendez-vous, vous pourrez consulter le changelog (plus bas sur ce post) afin de les découvrir.

Voici de quoi vous faire une idée:

Image Image

Image Image


Genesis Plus GX 1.4.1

Image

Image

changelog:

------------------------------------------------
[04/12/2010] version 1.4.1 (Eke-Eke)
------------------------------------------------

[Core/Sound]
---------------
* implemented Blargg's blip buffer in SN76489 core (all channels are now lineary interpolated)

[Core/VDP]
---------------
* improved 2-cell vscroll emulation accuracy, as verified on real hardware (Gynoug, Cutie Suzuki no Ringside Angel, Formula One, Kawasaki Superbike Challenge)
* improved VBLANK flag accuracy, as observed on real hardware.
* improved DMA operations accuracy, writes are now performed on a scanline basis: fixes Gaiares (flickering title screen).
* improved DMA Fill timing accuracy.
* fixed DMA with bad code values: fixes Williams Arcade Classics (corrupted gfx after soft reset).
* fixed horizontal resolution changes during HBLANK: fixes Bugs Bunny in Double Trouble (2nd stage).
* fixed Vertical Counter in interlace mode 1, as observed on real hardware.
* fixed horizontal border width, as observed on real hardware.
* various code improvments & optimizations.

[Core/CPU]
---------------
* fixed state of Z80 registers on reset (sound issues with Defender & Defender 2 in Williams Arcade Classics)
* implemented 68k undocumented flags behavior for DIVU/DIVS instructions (Bloodshot / Battle Frenzy)

[Core/Extra]
---------------
* improved emulation of copy-protection hardware found in some unlicensed cartridges (Mulan, Pocket Monsters II).
* enabled simultaneous use of multitap & J-CART (Super Skidmarks 6-player mode)
* improved savestate format: added DMA, SVP, cartridge mapping & internal registers state informations
* improved unlicensed ROM mappers emulation
* added Chinese Fighters III mapper support
* added Top Fighter mapper support
* fixed Barver Battle Saga mapper support
* fixed cartridge hardware soft-reset (Game Genie, SVP, ...)
* fixed Game Genie registers byte reads

source
Dernière édition par stemnamunty le 15 Déc 2010, 23:06, édité 1 fois.
• NDSL - Linker M3-Real FW M3-Sakura 1.49 2nd & Touchpod 4.9 - Linker CycloDS Evolution FW 1.61 stable - YS Menu M3 6.44- MicroSD class-4 8Go - Expansion Pack 32Mo Slot-2 - Rumble Pack Slot-2 •
Sa_Gojyo Gamer Hardcore
Gamer Hardcore
Messages: 720
Inscription: 12 Fév 2010, 14:55
Localisation: localhost
Prénom: Kyosuke
Pays: Belgique
Sexe: Homme

Re: [MAJ] Genesis Plus GX 1.4.1, l'émulateur 16b de Sega se MàJ

Message non lupar justin2502 » 05 Déc 2010, 12:12

Je comprend rien a l'anglais, alors je comprends rien au changelog :-(
justin2502 Gamer Maitre
Gamer Maitre
Messages: 370
Inscription: 25 Oct 2008, 09:22
Pays: France

Re: [MAJ] Genesis Plus GX 1.4.1, l'émulateur 16b de Sega se MàJ

Message non lupar Stofkri » 05 Déc 2010, 12:50

ya les traducteurs pour cela si tu ne comprend pas mais tkt il sort en français d'ici peu
Stofkri Gamer du Dimanche
Gamer du Dimanche
Messages: 22
Inscription: 07 Mar 2008, 23:29


 

Retourner vers Jeux vidéo, Consoles et PC