Je vous explique comment savoir si un jeu est compatible?
Allons-y

coolbird Wrote:ATTENTION!
Guys - I got a job for you all... mostly targeted at Linux users with some brains.
We (me and Aznk41) - are currently searching for Games that DONT use the Matching Library, for testing, while I'm waiting on the promised 2nd PSP from npt for Library analysis...
You can help us! All you need is the application umdgen and edecrypt.
1. Unpack the EBOOT.BIN of your game using UMDGEN.
2. Decrypt it on your PSP using edecrypt.
3. Issue the following command to figure out if your game uses the matching library or not.
cat EBOOT.BIN | grep AdhocMatching
If you get no output from that command, it means your game doesn't use the matching library and SHOULD be compatible to the PRO online prototype we have right now.
If you get a output like this... (or similiar)...
Match found in Binary File
Then your game uses the matching library and is currently not supported (but will be once I complete the matching emulator).
Please post your findings, so we can pull up a list of games that arent making use of the matching library.
If we can find a minimum of 10 games, that do not use matching, it would be worth releasing the thing as is for some public testing (even if the matching emulator is currently missing).
En résumé:
Un jeu est compatible si il
n'utilise pas la "matching library" (je sais pas comment traduire).
Pour savoir justement si le jeu utilise ce système, vous avez juste besoin de UMDGen et edecrypt.
1. Trouvez le EBOOT.BIN de votre jeu en utilisant UMDGen
2. Décryptez-le depuis la PSP en utilisant edecrypt
3. Entrez la commande suivante pour savoir si le jeu utilise la "matching library" ou pas.
- Code: Select All Code
cat EBOOT.BIN | grep AdhocMatching
Si ça ne donne rien cela signifie que le jeu n'utilise pas la "matching library" et est donc théoriquement
compatible avec le prototype du Pro-C.
Si vous avez la ligne suivante:
- Code: Select All Code
Match found in Binary File
Alors le jeu utilise la "matching library", le jeu
n'est pas encore compatible (mais le sera une fois ce problème réglé).
Voilà voilà, et j'attire votre attention sur cette phrase de Coolbird, à la fin de la news:
coolbird Wrote:If we can find a minimum of 10 games, that do not use matching, it would be worth releasing the thing as is for some public testing (even if the matching emulator is currently missing).
Etant donné que la liste que j'ai posté plus haut (et qui a été postée sur la topic officiel donc coolbird est au courant) contient déjà plus de 10 jeux n'utilisant pas la "matching library", on peut espérer
très prochainement une version beta du plugin ouverte au public !!