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kercroam
Re: [HACK] Lancer des backups sur Wii U en 5.5.X !!
stigmate57 Wrote:
kercroam Wrote:
Pourquoi il y a une différence entre les isos wii ou wiiu pour extraire les fichiers?
Il se peut être que c'était des fichiers pour wii. J'ai utilisé PowerIso, Winnrar 5.3.1 ( winrar me dit "aucune archive trouvée") et Daemon Tools Lite. J'ai essayé aussi le lecteur virtuel de Windows 10. J'ai converti un fichier wbfs en iso ça n'a pas marché. J'ai bien essayé une dizaine d'iso.
De toute façon tant que je n'arrive pas a extraire un iso je ne peux aller plus loin
Quel est mon problème?


Pour la wii le format des jeux sont en .iso
Pour la WiiU le format des jeux sont en .wud

tu n arriveras pas a lire des jeux .iso wii avec loadiine sur la WII U

Pour lire un backup wii u avec loadiine....
Il faut extraire le fichier .wud avec le logiciel Uwiizard +le fichier title.key du jeux
A partir de la ,tu obtiendras tes fichiers ('code,meta,content) pour loadiine...

Mais je te conseil de chercher directement tes backups en format "READY2PLAY"
tu auras directement les bon fichiers compatible avec loadiine..

Merci pour ta réponse.
Par contre ça ne m'explique pas pourquoi mes isos sont pas lisible par les lecteurs virtuel?
Voir le sujet
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stigmate57
Re: [HACK] Lancer des backups sur Wii U en 5.5.X !!
kercroam Wrote:
Pourquoi il y a une différence entre les isos wii ou wiiu pour extraire les fichiers?
Il se peut être que c'était des fichiers pour wii. J'ai utilisé PowerIso, Winnrar 5.3.1 ( winrar me dit "aucune archive trouvée") et Daemon Tools Lite. J'ai essayé aussi le lecteur virtuel de Windows 10. J'ai converti un fichier wbfs en iso ça n'a pas marché. J'ai bien essayé une dizaine d'iso.
De toute façon tant que je n'arrive pas a extraire un iso je ne peux aller plus loin
Quel est mon problème?


Pour la wii le format des jeux sont en .iso
Pour la WiiU le format des jeux sont en .wud

tu n arriveras pas a lire des jeux .iso wii avec loadiine sur la WII U

Pour lire un backup wii u avec loadiine....
Il faut extraire le fichier .wud avec le logiciel Uwiizard +le fichier title.key du jeux
A partir de la ,tu obtiendras tes fichiers ('code,meta,content) pour loadiine...

Mais je te conseil de chercher directement tes backups en format "READY2PLAY"
tu auras directement les bon fichiers compatible avec loadiine..
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kercroam
Re: [HACK] Lancer des backups sur Wii U en 5.5.X !!
stigmate57 Wrote:
kercroam Wrote:Salut

Ma fille a une wii-u version 5.5.1, je crois avoir compris le principe pour lancer Loadiine GX2 avec kexploit 5.5.1.

Mais un problème se pose pour extraire les iso pour obtenir les dossiers du jeu (meta, code, content).

Lorsque j'utilise WinnRAR pour extraire les dossiers de l’iso j'ai un message qui me dit: "Aucune archive trouvée".

J’ai essayé d’utiliser PowerIso mais impossible d’extraire ces dossiers, je n’y arrive pas. J'ai essayé plusieurs iso, donc impossible d’aller plus loin.

Help !!!



Si tu click droit sur l iso et tu fais extraire ca ne marche pas...

il faut lancer winrar.exe ,puis chercher le dossier ou se trouve l iso,puis seulement apres faire extraire...
tu devrais avoir apres d autre fichiers winrar a decompréssé ou tu auras un fichir.WUD avec un fichier title.key et il faudra utiliser Uwiizard pour l'extraire et avoir tes fichiers ('code,meta,content)

ps: utilise au minimum la version 5 de winrar



OuahOuah Wrote:Le nom du fichier termine par .ISO ?
Bizarre, les ISO pour Wii U sont en .WUD avec un fichier title.key et tu peux utiliser Uwiizard pour l'extraire.


je suis deja tombé sur des .iso, faut décompréssé avec WINRAR ou 7-ZIP

Pourquoi il y a une différence entre les isos wii ou wiiu pour extraire les fichiers?
Il se peut être que c'était des fichiers pour wii. J'ai utilisé PowerIso, Winnrar 5.3.1 ( winrar me dit "aucune archive trouvée") et Daemon Tools Lite. J'ai essayé aussi le lecteur virtuel de Windows 10. J'ai converti un fichier wbfs en iso ça n'a pas marché. J'ai bien essayé une dizaine d'iso.
De toute façon tant que je n'arrive pas a extraire un iso je ne peux aller plus loin
Quel est mon problème?
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Sa_Gojyo
Re: [MAJ] USB Loader GX 2.0 rev1060 (SVN)
rev 1062 OUT !

Log message

*Added support for Wiimms virtual sector sizes for WBFS (sector sizes other than
512 bytes per sector). Sector sizes other than 512 bytes support more games than 500 (sector size - 12 games). You can just format your drive with Wiimms tools and use it.
*Changed USB Loader GX WBFS formatter to choose 2048 as virtual sector size if a drive with a size > 500GB is formatted.

NOTE: Don't use this feature with IOS58 mode. It might damage the partition. I
did not build in a safety check for IOS58 mode because it will be removed soon
anyway.
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roukxwel
Re: convertir un jeux gravée wii en image wbfs
Popziz Wrote:Je vois que tu n'aimes pas EDITER!!!
[EDIT] by Popziz: Attention, le double post nuit à la lisibilité du forum. Pour ajouter un complément d'information à votre message utilisez la commande Image
Merci de votre compréhension.

Pardon pas fait expres

dambmw
utilise daemon tool lite
http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite
il va t extraire au format iso tes jeux sur dvd

après tu auras juste a les ripper sur ton HDD avec WBFS manager
http://www.wiigen.fr/wii-wbfs-manager-3 ... -1869.html
Voir le sujet
slolo
Wii Backup Manager v0.3.6 build 48
Bonjour a tous,

Je suis surpris de voir que personne ne mentionne la mise à jour de l'utilitaire Wii Backup Manager en version 0.3.6 build 48 (ou alors je ne l'ai pas vu).

Pourtant cet utilitaire est, a mon sens, très bon et très simple d'utilisation pour gérer ses fichiers ISO et WBFS.

L'information est issue d'ici :
http://gbatemp.net/t188295-wii-backup-manager-for-windows

Bonne journée et bon download !!!


Listes des changements depuis la version 0.3.5 :
Code: Select All Code
Recent changes
0.3.6 build 48
|-Added: Select the archive types you want enabled in the settings dialog.
|-Fixed: When mounting a custom folder, if there was an invalid disc, the thread terminated early so all the discs wouldn't be listed.
|-Fixed: Random (Y),(Z) etc. are trimmed from Chinese strings. I still can't remove them from the menus for some reason. I'm not sure if this even happens when using a Chinese version of Windows.
|-Fixed: Some integer overflow errors. Forced 64 bit math in a few other places too, as a precaution.
|-Fixed: I forgot to inject debug info into the exe, so the stack traces in the were useless. Now they'll show me the exact line number in my source where the error happened.
|-Fixed: DiscIndexFromID function didn't work with the file naming conventions, so duplicates were allowed to be transferred to drives. ie. "Some selected items already exist on Drive.." message was never shown.
|-Added: Links to the Wiki and GBAtemp forum in the help menu.
|-Changed: Feedback form. Now it creates a new email with your default client, using MAPI. You can still attach the log and language file.
|-Fixed: I got the Chinese languages mixed up, traditional and Simplified.
|-Fixed: Transfers from Drive->DVD weren't using thread safe progress updates.

0.3.6 build 43
|-Fixed: Directly after editing a title, the text color showed it as a WiiTDB or Custom title, even if it matched the original title.
|-Changed: "Allow changes to WBFS disc header" is disabled by default to stop accidental file changes. So only on-the-fly titles are used, changes are saved to custom-titles.txt.
|-Fixed: When custom-titles.txt was disabled, a message was still shown on single click instead of double click.
|-Fixed: titles.txt language wasn't saved correctly.
|-Fixed: The wrong titles.txt languages were downloaded in the settings dialog.

0.3.6 build 42
|-Added: You can add gamecube ISOs on the files page, but transfers are broken so they're not usable yet.
|-fixed: Loads of little things.
|-Disabled: All database stuff for now. If you want a little preview run WBM with a "testdb" parameter. Stick the WiiTDB.xml in the app folder to use it.
|-Added: Some new language files and export template for HTML.
|-Added: You can quickly send the current language file via the feedback form. Send me new/updated translations. The original author has priority when it comes to updating.
|-Added: "Update language strings" in the language menu. Automatically generate language strings and update existing files in the language folder. It adds/removes strings so that the files are ready to translate for the current version of WBM.
|-Added: Version info in the about dialog is automatically updated and now includes a build number.
|-Changed: Debug level now only applies to what you want to see in the log. The log file will always contain "Full debug" information.
|-Changed: Email adress in about dialog to WiiBackupManager@gmail.com, which is also used for the feedback form.
|-Added: Feedback form to report bugs etc. in Help->Feedback menu. You can also attach the current log.
|-Changed: Totally rewrote the logging system. Logs are saved to file in real time, in case of a crash the log will still be available.
|-Added: Ability to use Wii discs that have invalid entries in the partition tables. Only a bad game partition is considered to be a fatal error now.
|-fixed: UTF-8 loading/saving wasn't working since changing the app to unicode. It should work better than ever now, with all characters displayed correctly.
|-Changed: GameID_Title.txt file is created when using only the game ID as the naming style. Any other setting doesn't need it.
|-Added: Naming conventions for files, just the same as folders. So you can store all the files in one folder and rename to "Title [GameID].wbfs" etc.
|-Added: Database viewer page. Browse all know games in the WiiTDB database.
|-Added: WiiTDB.xml support. When updated, the xml is converted to a faster database structure. WiiTDB.db and WiiTDB.idx files are created.

0.3.6 beta 1
|-Fixed: CD-R info incorrect. Probably the same for CD-RW etc.
|-Fixed: A simple threading issue caused the app to crash when selecting a DVD drive.
|-Added: Loads of little error checks and interface improvements.
|-Fixed: Drive space was incorrect for unmounted FAT32/NTFS drives. Microsoft docs say a trailing backslash in the drive path is only needed with GetDiskFreeSpace() in Win95/98 = wrong.
|-Added: Options to set the locations of titles.txt and custom-titles.txt.
|-Added: Option "Target DVD write speed". When burning DVD, the closest supported speed will be used.
|-Added: Erase DVD function in the tools menu for erasable discs.
|-Added: Transfer to DVD functions using IMAPI2. Files are converted to ISO/Trimmed ISO on the fly while burning. Only single layer supported for now. IMAPI2 installation will be required on XP.
|-fixed: Game IDs loaded from selection files are trimmed of any extra whitespace.
|-Changed: "Drive" menus are now combo boxes. This is part of the fix below.
|-Fixed: When a drive is inserted and the a drive menu is dropped down, there was a "component name already exists" exception.
|-Added: Drive format dialog will offer to dismount the selected drive if it's already in use. Unless a transfer is in progress etc.
|-Added: Clicking on an entry automatically scrolls the selected column into view.
|-Changed: Double click to edit entries (instead of single click)
|-Changed: Default split size is now 4GB.
|-Changed: "Extract rar before..." option changed to "Archive Extraction" to select the sample size to extract when adding to the file list, or full extraction.
|-Added: Support for 7-Zip's split files (*.7z.001, *.zip.001 etc.)
|-Added: More archive support using 7-zip dll. (7Zip, Zip, multi-volume Rar, Bzip2)
|-Added: View menu to show/hide stuff.
|-Fixed: Incremental search now scrolls the selection into view.
|-Added: Startup options. Select a list of Folders to load on files page and Drives/Folders to mount on the drives pages.
|-Changed: Language file "settings dialog width" defaults to 400 and made the settings dialog a bit larger. lang files changed to version 36. See "US English.lang".
|-Added: Language file display name option in lang files. See "US English.lang".
|-Fixed: When hiding drives, the drives were also hidden in the settings dialog meaning that they could never be unhidden.
|-Fixed: Divide by zero error with transfers that take less than 1 second
|-Fixed: Drive formatting routines should be working as expected now.
|-Added: The app is now fully unicode enabled.
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